ROLO RECLAME
De ROLO commercial met de olifant is bij vrijwel iedereen bekend. Met de welbekende slogan “Bedenk goed wat je met je laatste ROLO doet” is de reclame gegrift in het collectief geheugen van Nederland.
De commercial is in 1995 gemaakt door reclamebureau Ammirati Puris Lintas in opdracht van Nestlé. Het verhaaltje is simpel: Een jongetje pest een olifantje met een ROLO. 25 jaar later herkent de volwassen olifant de inmiddels volwassen man en geeft hem alsnog een mep met zijn slurf. Én wat een succesverhaal is het geworden!
Inmiddels heeft ROLO een volle prijzenkast. Deze Nederlandse commercial heeft al diverse nationale én internationale prijzen gewonnen. De meest recente is Gouden Loeki Aller Tijden, uitgereikt in 2015, voor de beste reclame van de eeuw. ROLO was genomineerd naar aanleiding van het winnen van de Gouden Loeki-publieksprijs in 1996. ROLO versloeg onder andere’ Bommetje’ (Melkunie, 1997), ‘Walk-in-fridge’ (Heineken, 2009) en ‘Zwanen’ (KLM, 1995).
Verder heeft de reclame nog een Zilveren Effie (vakprijs voor reclame en marketingbranche) in de wacht gesleept, een Gouden Lamp voor de meest creatieve reclame van 1995 en in Cannes werd het reclamefilmpje uitgeroepen tot het beste reclamefilmpje ter wereld!
Niet gek hè, voor een chocoladesnoepje? Het zijn belangrijke en eervolle onderscheidingen waar Nestlé ontzettend trots op is.Na al die jaren is ROLO nog steeds volop verkrijgbaar en even geliefd. De laatste ROLO is nog lang niet gegeten!